Dust 2 er et af de mest legendarisk maps i Counter Strikes historie, men banen kunne have set helt anderledes ud.
Af Mads Illum Dalsgaard – mads@esm.dk
Dust 2 eller de_dust2 er uden tvivl et af de mest populære maps i både amatør- og professionel Counter Strike. Ifølge skaberen af mappet, Dave Johnston, er det dog rent og skær tilfælde, at banen ser ud, som den gør i dag. Faktisk skulle mappet have meget større. Det afslørede Dave Johnson i dag på twitter.
“Dust 2 fact: A lang eksisterer kun, fordi jeg løb tør for plads. Jeg ville bygge mere, men jeg kunne ikke – så jeg gik langt i stedet!” skriver Dave Johnston på twitter.
Dust 2 fact: Long A exists purely because I ran out of world space. Wanted to build out further but couldn’t, so went long instead!
— Dave Johnston (@johnsto) 2. februar 2017
Artiklen fortsætter under reklamen…
Da en twitter-bruger spurgte ind til emnet, afslørede map-skaberen også, hvordan Dust 2 i virkeligheden skulle have set ud.
— Dave Johnston (@johnsto) 2. februar 2017
“Rampen fra CT-spawn skulle have fortsat, men blev til et T-kryds til Goose og Pit i stedet”
Skaberen af banen havde altså forestillet sig, at mappet skulle se en del anderledes ud end det gør i dag, og i starten var han da også træt af, hvordan banen tog sig ud.
“Det føltes super akavet dengang – endda ødelæggende for banen – men på en eller anden måde løste det sig. Ingen idé om hvordan,” skriver Dave Johnston på Twitter.