“A lang eksisterer kun, fordi jeg løb tør for plads”

Dust 2 er et af de mest legendarisk maps i Counter Strikes historie, men banen kunne have set helt anderledes ud. 

Af Mads Illum Dalsgaard – mads@esm.dk

Dust 2 eller de_dust2 er uden tvivl et af de mest populære maps i både amatør- og professionel Counter Strike. Ifølge skaberen af mappet, Dave Johnston, er det dog rent og skær tilfælde, at banen ser ud, som den gør i dag. Faktisk skulle mappet have meget større. Det afslørede Dave Johnson i dag på twitter.

“Dust 2 fact: A lang eksisterer kun, fordi jeg løb tør for plads. Jeg ville bygge mere, men jeg kunne ikke – så jeg gik langt i stedet!” skriver Dave Johnston på twitter.

Artiklen fortsætter under reklamen…

Da en twitter-bruger spurgte ind til emnet, afslørede map-skaberen også, hvordan Dust 2 i virkeligheden skulle have set ud.

“Rampen fra CT-spawn skulle have fortsat, men blev til et T-kryds til Goose og Pit i stedet”

Skaberen af banen havde altså forestillet sig, at mappet skulle se en del anderledes ud end det gør i dag, og i starten var han da også træt af, hvordan banen tog sig ud.

“Det føltes super akavet dengang – endda ødelæggende for banen – men på en eller anden måde løste det sig. Ingen idé om hvordan,” skriver Dave Johnston på Twitter.