Foto: Team Vitality

Adidas bliver sponsor for stor eSportsorganisation

Adidas France har indgå et et-årigt hovedsponsorat med Team Vitality.

Skrevet af Kasper Frank – kasper@esm.dk

Mens pengene i øjeblikket vælter ind i eSporten, har endnu en storspiller meldt sig i kampen om summoners rift. Det er nemlig ingen ringere end tøjproducenten Adidas, der har valgt at indgå et et-årigt sponsorat af den franske eSportsorganisation Team Vitality.

Team Vitality tæller i øjeblikket hold i League of Legends, Overwatch og Call of Duty.

Det karakteristisk Adidas-logo vil i fremtiden være at finde på alle spillertrøjerne, inklusiv League of Legends-holdet der spiller i den bedste europæiske række EU LCS.

Artiklen fortsætter under reklamen…

Nicolas Maurer, der er ejer af Team Vitality udtaler:

“Det er en god aftale, men ikke vores største, når det kommer til beløbets størrelse,” siger han blandt andet til Dotesports.

Grunden til den afdæmpede begejstring skal nok finde i det faktum, at Team Vitality har haft aftaler med Canal+, Dailymotion, Omen by HP, SteelSeries, Microsoft Xbox One, og Burn Controllers.

Det er anden gang på to uger, at Adidas indgår et samarbejde med en eSportsorganisation. Der vil nemlig også være et Adidaslogo at finde på det nye danske CS:GO-hold The Norths’ trøjer.

Skriv et svar