Mercedes-Benz vil fremover være en del af eSports-verden i samarbejde med ESL. Foto: Mercedes Danmark

Bilgigant overrasker: Mercedes-Benz går ind i eSport

Først var Audi inde over Astralis for at teste markedet, og nu er den tyske bilgigant, Mercedes-Benz, gået fuldt ind i eSport ved at blive partner med verdens største eSports virksomhed.

Skrevet af Emil Terkelsen – emil@esm.dk

Verdens største eSports virksomhed, ESL, har netop annonceret, at de har landet ingen ringere end Mercedes-Benz som partner.

Mercedes-Benz er kendt for deres luksuriøse biler, som må ses som værende i den dyre klasse af biler.

De vil fremover samarbejde med ESL, og deres første turnering som hovedsponsor bliver ESL One Hamburg, hvor der vil være 1 million dollars på højkant i deres Dota 2 turnering.

Ralf Reichert fortalte i annonceringen på ESL’s hjemmeside, at det er et stort gennembrud for eSport, at sådan en partner er villig til at være med helt fremme i eSport:

“Dette partnerskab repræsenterer ikke blot et skridt for os, men et stort skridt for hele eSports industrien”, fortalte ESL’s CEO i pressemeddelelsen på deres hjemmeside.

Det tegner ligeledes den store udvikling, som eSport stadigvæk er i, hvor flere af verdens største virksomheder, viser interesse for den eftertragtede eSport-industri.

Skriv et svar