Foto: Fra The Grand Tour

The Grand Tour forsøgte sig med et slag real-life Rocket League

Rocket League-scenen har efterhånden etableret sig ganske fint, og i The Grand Tour forsøgte man at tage spillet ud af skærmen. 

Skrevet af Kasper Frank – kasper@esm.dk

“Jeg hader fodboldspil, og jeg hader bilspil. Men Rocket League – Det er fandeme fedt”.

Dette har en god ven fortalt mig, og det illustrer meget godt, at det populære bil/boldspil kan et eller andet helt specielt, og hvorfor spillet stille og roligt klatrer op af popularitetsstigen blandt verdens gamere og eSportsfans.

Nye tal viser, at spillet har mere end 25 mio. aktive spillere, og siden spillet blev lanceret i juli 2015 er der blevet spillet intet mindre en 1 mia. kampe. Heraf har halvdelen været competitive / ranked.

Foto: Psyonix

Hvis man tager et kig på udviklingen i 2016, så havde den første sæson af Rocket League Championship Series en præmiepulje på 75.000 dollars, hvilket er ganske meget, hvis man ser bort fra de allerstørste eSportstitler. Men allerede da anden sæson løb over skærmen, var denne steget til 125.000 dollars.

Ifølge Esportsearnings.com ligger Rocket League i øjeblikket på 50. pladsen over de spil i historien, der har genereret flest pengepræmier.

I bilprogrammet The Grand Tour, der består af de tidligere værter fra Top Gear forsøgte man sig også med et slag “ægte” Rocket League, så det vidner vel også lidt om spillets popularitet, selvom forsøget ikke var helt vellykket.

I Tyskland spillede man allerede “Autoball” i 2014, hvor mere eller mindre kendte personer kunne få lov til at spille i en tv-transmitteret turnering. Mon det er her, udviklerne har lavet sig inspirere?