Foto: twitter.com/misfitsgg

NBA-organisation investerer massivt i eSport

Der kommer flere og flere penge i eSport, og især de store, etablerede sportsklubber investerer for tiden på livet løs. Nu har også NBA-organisationen Miami Heat postet penge i den elektroniske sport.

Af Mads Illum Dalsgaard – mads@esm.dk

Miami Heat annoncerede tirsdag, at NBA-organisationen har startet et samarbejde med esports-organisationen Misfits. Det skriver Miami Heat på organisationens hjemmeside.

Med investeringen vil Miami Heat hjælpe med ledelsesmæssige opgaver i forhold til Misfits-brandet. Blandt andet skal eSports-organisationens farver, markedsføring og sponsorere nu strømlines, så de stemmer overens med Heats. Aftalens nærmere betingelser er dog ikke blevet offentliggjort.

Artiklen fortsætter under reklamen…

”Miami Heat gør en ære ud af at være innovative i alle former for sport og forretning. Det giver perfekt mening for os at danne partnerskab med Misfits,” sagde Nick Arison, chef for Miami Heat, ved offentliggørelsen af samarbejdet.

Også Misfits-direktør, Bent Spoont, er henrykt over samarbejdet.

”Dette partnerskab vil danne grobund for en forsat udvikling af Misfits som et internationalt eSport-brand,” sagde Bent Spoont.

Miami Heat er den anden NBA-organisation til fuldt at integrere et eSport-hold i organisationen. Tilbage i september købte ejerne af Philadelphia 76’ers størstedelen af Team Dignitas og Apex Gaming, og sammenlagde de to organisationer under Dignitas-brandet.

Misfits har pt. et League of Legends-hold i EU LCS og har derudover hold/spillere inden for både, Overwatch, Heroes of the Storm, Heathstone og Super Smash Bros.