Foto: Overwatch League/Blizzard

Coca-Cola og Overwatch League indgår samarbejde

Coca-Cola har valgt at gå ind i esport. Det sker via en ny, formentlig stor aftale med Activions Blizzard. Aftalen betyder at Coca-Cola bliver den officielle sponsor af ikke-alkoholiske drikkevarer til Overwatch League (OWL).

Aftalen formodes at løbe over tre år, og selvom det ventes, at det er det klassiske Coca-Cola-produkt, der først og fremmest skal promoveres, giver aftalen plads til at andre Coca-Cola-produkter kan benyttes.

Med aftalen får Coca-Cola også udskænkningsrettighederne. I øjeblikket er disse til at overse, da der som oftest spilles i den lille Blizzard-arena. Det er dog planen, at ligaen på sigt skal have kampe på kæmpe arenaer, ligesom diverse franchises skal spille kampe i deres hjembyer. Det vil dermed betyde, at Coca-Cola i løbet af aftalelængden vil få meget mere ud af deres udskænkningsrettigheder.

Overwatch League har været særdeles dygtige til at sælge sig selv. Aftalen med Coca-Cola er i sig selv ganske stor, men samarbejdspartnerne tæller også blandt andre Intel og T-Mobile, mens de forskellige franchises alle har mulighed for at lave individuelle sponsoraftaler.

Det er langt fra første gang, at Coca-Cola går ind i esport. Således har de tidligere været involveret i League of Legends og FIFA.