Ninja er endnu en gang frontfigur i et stort reklamefremstød. Foto: Skræmbillede fra YouTube / Samsung

Fortnite-marketing: Ninja og Travis Scott i ny reklame

Engang sagde man: “sex sælger!”. I dag bør vi nok nærmere ændre den gamle talemåde til “Fortnite sælger”. Det hypede spil er endnu en gang centrum i et stort reklamefremstød – denne gang for Samsung.

Samsung har udgivet en ny Fortnite-tematiseret reklame, hvor den uofficielle Fortnite-frontfigur Tyler ‘Ninja’ Blevins og rapperen Travis Scott begge spiller en central rolle.

I reklamen følger vi en ung Fortnite-gamer fra første Victory Royale til første sponsorsaftale og videre til squads med både Travis Scott og Ninja. Altsammen foregår i et hæsblæsende tempo. Præcis som vi kender det fra Fortnite-serveren.

Særligt samarbejde

Selvom videoen er en reklame for Samsungs nye telefon og tablet, er det ikke helt tilfældigt, at det er netop Fortnite, som er udgangspunkt for reklamen.

Samsung og Epic Games, der producerer Fortnite, har nemlig indgået en særlig samarbejdsaftale, der sikrer at alle, der køber en nye Samsung Note 9 eller Galaxy Tab S4, modtager et Fortnite-skin, som kun er tilgængeligt for folk, der har købt et af disse to produkter.