Foto: Shutterstock

Lær mere om email markedsføring

Annoncørbetalt indhold

På Poetype.dk kan du se de mange services, som tilbydes indenfor email markedsføring og se hvordan, din virksomhed kan vækste.

Hvordan fungerer email markedsføring? 

Gennem målrettet email markedsføring kan du få hjælp til at række ud til dit publikum og sørge for at fange deres opmærksomhed. Eksperterne sørger for at lære netop din virksomhed at kende og dermed også opnå viden om, hvem jeres (ønskede) målgruppe er. Derudover kigger de også på, hvordan I hidtil har kommunikeret med jeres målgruppe.

Hvordan sørger man for, at målgruppen også åbner dine e-mails?

Selvom det næsten føles som en sejr, når din målgruppe vælger at subscribe på dine nyhedsmails, er dine subscribers ikke det store værd alene. Det er vigtigt at “overbevise” målgruppen om, at de også skal læse nyhedsmailen og ikke blot lade den drukne i mængden.

 Den almene forbruger modtager mange nyhedsmails, og deres opmærksomhed er eftertragtet fra mange sider af. Derfor handler det om at gøre sig fortjent til netop deres opmærksomhed og give dem noget, der fanger deres blik.

Der arbejdes strategisk og målrettet med effektive strategier, der gør, at dine nyhedsmails bliver læst. Et af fokusområderne er en strategi omhandlende “Call to action,” som er en direkte opfordring til forbrugeren om at agere. Dette kan sammenligne med E-sports verden; Spilleren er aldrig passiv i deres adfærd.

I virkeligheden kan vores strategi og metode ses som et spil: man vinder kun, hvis man sikrer, at budskabet kommer ud. 

Man kan næsten sammenligne det med e-sport…

Ligesom i E-sport handler det ofte om at have den rette taktik. Det er vigtigt, at ingen valg eller handlinger er tilfældige. Derudover er tendensen i samfundet at meget gøres online. Den almindelige dansker bruger sit virtuelle netværk til alt lige fra arbejde, kommunikation og til at dyrke fritidsinteresser i blandt andet et online univers gennem e-sport og gaming. Derfor er det også i det online univers, at man kan fange forbrugerens opmærksomhed.

De taktiske overvejelser

Apropos taktikken – med online e-mailmarkedsføring er taktikken bl.a. at indsamle nye leads og samtidig også forstå vigtigheden i at bevare de nuværende. Sidstnævnte gøres bedst gennem pleje. Det kan lidt sammenlignes med, at man i e-sport verdenen både ønsker at udbrede kendskabet til sporten og tiltrække endnu flere spillere – og samtidig ønsker at fastholde de nuværende, som er grundstenen i sportens eksistens.
  

Lad andre om at klare specialistarbejdet – og brug i stedet tiden på E-sport

Vi ved, at man umuligt kan vide alting. Lad andre om specialistarbejdet – den del behøver du ikke at bekymre dig om. Man kan sammenligne det med, at man i E-sport verdenen vil uddele positioner og opgaver til de spillere, der har mest erfaring og flest kompetencer på området.

Hvis du – som så mange andre – er blevet bidt af E-sport og det online fællesskab, kan du heldigvis bruge din kostbare tid her i stedet. Så mens du koncentrerer dig om at vinde dit spil, vil specialisterne koncentrere sig at om vinde deres – men på dine vegne!