McDonald's forkærlighed for e-sport kunne i sidste uge ses i Fields, hvor virksomheden havde rullet en ny marketing-kamapgne ud i forbindelse med Blast Pro i Royal Arena. Foto: Jakob Åhsbom

McDonald’s stopper 15 år langt samarbejde: Satser på e-sport

Fastfoodkæden McDonald’s har valgt ikke a forny deres kontrakt med det tyske fodboldforbund, da de i stedet vil satse på e-sport.

Samarbejdet mellem McDonald’s og det tyske fodboldforbund DFB har stået på i 15 år, men nu har fastfoodkæden valgt ikke at forlænge kontrakten. Vurderingen fra McDonald’s lyder, at der er andre steder, hvor man vil have bedre mulighed for at ramme virksomhedens målgruppe.

Og her tænker McDonald’s nærmere bestemt på e-sport.

Stort samarbejde med ESL

McDonald’s har allerede haft stor succes med at sponsorerer en række forskellige e-sportsevent. Senest ESL One i Hamborg.

ESL og McDonald’s er derfor blevet enige om at fortsætte samarbejdet, der i første omgang vil blive rullet ud i Tyskland i forbindelse med den tyske e-sportsliga ESL Meisterschaft, der omfavner e-sportsgrene som CS:GO, League of Legends og FIFA.

Det helt rigtige match

Senior Vice President of Global Sales i McDonald’s Bernhard Mogk har kommenteret på den nye aftale overfor esports.com:

“McDonald’s er et globalt brand, der identificerer sig med tidsånden og ungdomskulturen – ligesom vi gør i ESL. Vi er derfor glade for, at dette partnerskab vil blive fornyet for yderligere at forankre e-sport i mainstreamkulturen.”

I forbindelse med fravalget af det tyske fodboldforbund udtaler talsmand for McDonald’s Tyskland Philipp Wachholz, at beslutningen var uundgåelige eftersom e-sportssegmentet passer perfekt i McDonald’s målgruppe.

Skriv et svar