Af alt det som er sket, siden vi sidst var rigtigt aktive, er det nyligt annoncerede partnerskab mellem det brasilianske tv-netværk Globo TV og BLAST Pro Series nok det væsentligste. Nyheden meldte sig lige så diskret i torsdags, men blev dagen efter skubbet lidt mere lokalt ud gennem danske Steen Laursen (VP of Communications & Brand / @BLASTProSeries):
https://twitter.com/sllaursen/status/1088833121548750848
Aftalen handler grundlæggende om broadcastning af alle turneringer i 2019 og frem via Globos kanaler. Hvorfor er det så spændende? Fordi der samtidig åbnes op for det såkaldt redaktionelle indhold, hvilket på almindeligt dansk betyder originalt indhold lavet specifikt til BLAST PRO Series arrangementer. Der kommer til at være flere penge, mere tid til og mere opmærksomhed på kvalitetsindhold i forlængelse af turneringerne og det ikke bare via streamingnetværk.
Og så er der jo også lige den detalje, at Globo TV ikke bare er en hvilken som helst størrelse, men den ubetinget største aktør i Brasilien med en rækkevidde på 99,5% af befolkningen (ud af 209 millioner mennesker). Når man kobler det sammen med, at netværket har skabt de 20 mest sete programmer i brasiliansk tv-historie overhovedet, så burde det være indlysende, at CS kommer til at blive en dominerende del af mainstreamsendefladen.