Rocket League satser i høj grad på Esport.

Populært bilfodbold-spil satser på e-sport

Rocket League har taget det meste af spilverdenen med storm, og nu er kursen sat mod e-sport.

Skrevet af Daniel Winther Pedersen – daniel@esm.dk

Da Rocket League udkom i juli 2015, var det kun tilgængeligt på Playstation 4 og til PC. Men da interessen for det på sin vis simple spil var enorm fra dag et, er det siden blevet udviklet til Xbox One og udkommer i morgen, den 17. februar.

Når jeg skriver “simpelt”, er det fordi, det går ud på, at der er to hold med en til fire spillere på hvert, en bold, to mål, og så gælder det ellers om at få bolden flere gange i nettet end modstanderholdet.

Når jeg skriver “på sin vis”, er det fordi, at Rocket League er fyldt med lækre detaljer, muligheder for at angribe bolden på forskellige måder og meget mere.

I forbindelse med udgivelsen til Xbox One løftede Jeremy Dunham, vicepræsident for spiludviklingsfirmaet Psyonix, som har lavet Rocket League, sløret for, at holdet bag spillet har tænkt sig at satse endnu mere på at gøre det til en stor e-sports-disciplin.

“Vi er blevet en del af Electronic Sports League (ESL), men vi vil forsøge at gøre Rocket League til stor e-sports-disciplin. Der er dog nogle ting, som jeg ikke kan fortælle om offentligt endnu, men der vil ske noget i den kommende tid, som vi tror vil gavne spillet fremadrettet,” siger Jeremy Dunham i Larry Hrybs, der er direktør for Xbox programmering hos Microsoft, radiopodcast.

rocket 2

Jeremy Dunham fortæller dog, at det aldrig var planen, at Rocket League skulle være et stort e-sports-spil, men fordi interessen for spillet har været så stor, er det blevet en naturlig udvikling.

“Det er virkelig fedt at se, at folk har taget så godt imod spillet. Det var ikke vores intention fra start at blive et stort e-sports-spil. Vi vidste, at vi havde gjort vores arbejde godt, og at vi havde grundelementerne til at blive det, men i sidste ende er det op til spillerne at afgøre, om det er muligt,” siger Jeremy Dunham, der glæder sig over, at folk stadig spiller Rocket League i aller højeste grad her otte måneder efter udgivelsen.

Du kan lytte til hele Larry Hrybs radiopodcast, der primært handler om spilnyheder til Xbox One og PC.

Hvis du vil høre delen med Jeremy Dunham, skal du spole frem til omkring 1 time og 4 minutter.

Skriv et svar