YouTuberen Oliver Enevoldsen skriver kontrakt med Team Singularity. Foto: Team Singularity

Team Singularity skriver kontrakt med populær streamer

Det kan godt være, at Team Singularity først og fremmest er en esportorganisation, men den danske esportsorganisation har torsdag offentliggjort, at man har skrevet kontrakt med den meget populære YouTube-streamer Oliver Enevoldsen.

Den 18-årige streamer har ikke mindre end 43.000 abonnenter på sin YouTube-kanal, hvor han primært laver videoer med Fortnite.

På trods af Oliver Enevoldsen mange timer med Fortnite bliver det ikke som esportsudøver, at han skal repræsentere Team Singularity. I stedet skal han lave indhold for de grønne farver.

”Oliver Enevoldsen vil fremadrettet være fast content creator for Team Singularity. Oliver er både streamer og content creator, hvilket også er tanken omkring hans rolle i Team Singularity, hvor der vil være mulighed både for at gro sit eget brand, men også være en del af den efterhånden rimeligt store Singularity-familie,” siger Atle Stehouwer, CEO for Team Singularity.

Oliver Enevoldsen kommer til at repræsentere Team Singularity i forskellige regi, og der vil være rig mulighed for at kunne møde ham både til events og i Team Singularitys kommende hovedkvarter i København, som åbner senere i år.

I første omgang kan man støde ind i Oliver Enevoldsom som Team Singularity-repræsentant i den kommende weekend kan til NPF 18’ i Fredericia, hvor han skal sidde i streamer-zonen og deler flade ud i Fortnite, samtidig med at han har taget en masse lækre giveaways m.m. med til de mange besøgende.

Weekenden efter kan man møde ham til Fortnite åbent hus-arrangement i HYDR eSport den 20. Oktober fra 13.00-15.00.

”Oliver landede rimeligt tilfældigt på mit skrivebord for omkring en måneds tid siden, da jeg kender hans far fra livet som event- og festarrangør, som selvfølgelig bragte sin søn i fokus og syntes, jeg burde tage et nærmere kig på, hvad Oliver havde at byde på, andet en at være en ung smilende fyr med masser af god energi. Jeg så potentialet med det samme og efter at have haft en længere dybdegående snak med Oliver, var det bare detaljerne omkring samarbejdet der skulle ned på skrift, således vi kunne få annonceret partnerskabet,” siger Atle Stehouwer.

I første omgang skal Oliver Enevoldsen lave noget content frem til nytår, hvorefter Atle Stehouwer fortæller, at man har noget større i støbeskeen i starten af 2019, hvor Oliver Enevoldsen også får en stor rolle.